lauantai 19. maaliskuuta 2016

320# Elämäni hevonen



Minun elämäni hevonen on suoraan sanottuna hirveä.
Se on ilkeä, se rakastaa kiusata kaikkia. Se suoraan sanottuna vihaa kaikkia.
Mutta silti, se on se minun ensi rakkauteni.
(c) Pinja Kuosmanen


 Kun ajattelee sanoja " Elämäni hevonen", niin tulisi mieleen esimerkiksi ensimmäinen oma poni, ensimmäinen vuokra/hoitoponi tai jokin vastaava. Sellainen kiltti. Ihana. Helppo. Sympaattinen. 
Jostain syystä mikään noista asioista ei kuvaa minun elämäni hevosta. 
Minun elämäni hevonen ei ole ensimmäinen omistamani, ei kovinkaan kiltti, suurimman osan ajasta ei tiedäkään sanasta ihana. Helposta tämä tamma ei ole kuullutkaan, ja sympaattisesta ei edes puhuta. 
Mikä siinä sitten on että se on elämäni hevonen? 
Jokin Sampassa sai minut rakastumaan siihen heti kun näin sen karsinassaan. Se on minun mielestäni todella outoa, koska noh, Samppa ei todellakaan ole kedon kaunein kukkanen.  
Sampan selässä on ollut aina sellainen fiilis, että tämä se on, se minun elämäni hevonen. Silloinkin kun hevonen nolaa sinut koulullasi vetämällä pukkilaukkaa hienojen hevosten keskellä. Köhköh, moi hinkulat! 
(c) Camilla Räsänen
 Samppa on aiheuttanut minulle paljon ongelmia. Ja estekammon. Ja maastoilukammon. Mutta silti, sen kanssa on aina turvallinen olo. Ja vaikka tiedän, että sen selässä pitäisi olla aina pienesti varuillaan, minun sisälläni elää vieläkin Sampan selässä ollessani se 9-vuotias hurjapää, jota ei pelota mikään. Eikä varsinkaan ikioman hevoseni selässä. Sehän onkin minun uljas pieni tammani. Se rakastaa heitellä ihmisiä selästä, mutta vähintään yhtä usein kun se on kisoissa minut heittänyt selästä, niin ollaan kilpailtu 100cm luokissa jättimäisiä hevosia vastaan, ja voitettu ne. 

(c) Emilia Turpeinen

 
 Ei tääl oo samanlaista komboo, ei oo samanlaista juttuu niinku meil, toista olemassa ei oo


(c) Emilia Turpeinen


Vaikka tämä hevonen ei ole täydellinen, ei todellakaan, se on se hevonen mitä minä rakastan täydestä sydämestäni, se on se hevonen jolle suutun jos se kehtaa kuolla, ja en tule ikinä unohtamaan mitä kaikkea se on minulle opettanut. 
(c) Pinja Kuosmanen
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti