tiistai 21. kesäkuuta 2016

337# Suuria muutoksia, tai jättimäisiä

Puolitoista viikkoa sitten näin myynti-ilmoituksen. Potentiaalinen 7-vuotias ruuna. Säkä 164cm. Vaihdossa voi tarjota sähäkämpää hevosta. Vitsillä ehdotin äitilleni että pitäisikö laittaa viestiä. Sitten aloin tosissani miettimään.

Laitoin viestiä, ja sillon en ollut edes ihan varma mitä olin tekemässä. Laitoinko oikeasti viestiä jostain ruunasta? Kaikki varmaan ovat huomanneet että pidän enemmän tälläisistä sähäköistä pikkutammoista, ja nyt laitoin viestiä ruunasta. Ja kaiken lisäksi, tarjosin minun tammaani vaihdossa. Minun pientä, iki-ihanaa Tiitua. Noh, sen sitten tein. Tässä on yksi suuri pointti minkä takia tein sen. Pointtini oli se, että Tiitu vaatisi paljon enemmän aikaa kuin mitä minulla oli tarjota, sillä se on vielä niin projekti. Ja sen lisäksi, Tiitu on vain 150cm korkea, ja minä olen kuitenkin suht pitkä, ja varsinkin siron koipeliinin selässä elämä on aika hankalaa...

Torstai-iltana sitten alettiin puhumaan jos mentäisiin katsomaan kopin kanssa ruunaa ja Tiitu otettaisiin mukaan. Ja sinä iltana sovittiinkin että perjantaina lähdettäisiin heti töiden jälkeen. Eli alle vuorokauden päästä siitä hetkestä. Perjantaina oltiinkin jo paikan päällä, ja ruunaa kokeiltuani tiesin että parempi se olisi vaihtaa, oli itsellä niin paljon helpompaa ison ruunan selässä kuin pienellä tammalla. Ja siellä kirjoitettiin paperit, ja minun Tiituni lähti pois minulta. Ei siinä, vaikka tunnelamt vieläkin haikeat, niin en kadu päätöstä. Tiitu pääsi kotiin missä olisi enemmän aikaa touhuta sen kanssa, ja varmasti paras koti mitä voin kuvitella tammalle.  Ja sen lisäksi minulle tuli sellainen hevonen, jonka kanssa on kivempi treenata, kun jalat eivät tunnu siltä että menisivät hevosen ympäri!



Siitä päästänkin tähän jättiin, joka on nyt meidän jengin isoin kaveri ja ainut mies! Vaihdossa tosiaan tuli 164cm korkea 7-vuotias ruuna, jonka synttärit on ihan oikeasti 1.1. Hah, pakko kertoa koska jotenkin niin jännä!

El' Roy eli tutuille Reijo on aivan ihana luonteeltaan, mutta osaa olla myös tosi jätkä..
Ratsastaessa Reijo on laiska. Ja suoraan sanottuna, Reijo on kaikkea muuta kuin Tiitu. Iso, jytäkkä, laiska ruuna kun Tiitu on pieni,siro ja sähäkkä tamma. Tsiisus, että tuntuu jännälle ajatella miten erilaisen hevosen löysin.



Reijon kanssa on aika paljon tekemistä, sillä Reijolle on päässyt masu hieman kasvamaan, joten läskiä pitäisi saada pois, ja Reijo ei ole kisannut paljoa joten kisapaikkoja pitäs tutustella! Ja tietenkin minulla itsellä, se on vaan niin iso ja laiska etten osaa vielä kunnolla istua ja ratsastaa, mutta jostainhan sitä on aloitettava! Ja vaikka Reijo onkin ihan osaava, niin vaatii todella paljon ennen kuin minä osaan sitä ratsastaa.  Tästä se lähtee, ja Reijo varmaan tuleekin aika lailla Rebekan osalle päätahdeksi, se on niiin nappikokoinen kaveri ;)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti