maanantai 10. elokuuta 2015

285# Kesän tavoitteet täynnä

2.8 oltiin Tahkolla seuraestekisoissa. Samana päivänä olisi kyllä ollut aluekisat minulle ja Rebekalle, mutta koska minulla nuo pari nuorta lisänä, niin suunnattiin Tahkolle seurakisoihin.
Ensin starttasin Pepin kanssa 60cm, joka olikin oikein upea! Kuvat eivät olleet kyllä ihan parhaita meistä, mutta kuitenkin, näkee että poni pääsi yli ;)
60cm tuli siis oikein siisti puhdas rata, ja siitä rusetti mukaan! 70-80cm ei ollut ehkä yhtä hieno minun osalta, ja poni joutui paikkailemaan minun virheitä, mikä on ihan väärin noin nuorella ponilla  :(
Siitä kuitenkin minun mokasta tosiaan yksi puomi, mutta muuten nätti rata, ja minun jännittämä muurikin jäi taakse kuin tyhjää vain ! :) Hieno poni, taitaa kyllä tulla vielä jotain oikein upeeta tästä neidistä <3


Kisoihin lähti siis myös Tiitu, kun sattui sopivat luokat. Nämä kisat olivat siis Tiitun toiset kisat, ja ensimmäiset kodin ulkopuoliset, ainakin meillä ollessaan. Startattiin samat luokat kuin Pepin kanssa, ja jännityksestä kipeänä koko konkkaronkka jännitti, miten Tiitu toimii kisapaikalla.
Ja yllätyksenä, Tiitu käyttäytyi fiksummin kuin Rebeka :DD ! Tiitu oli todella kiltti talutella ja sen lisäksi, selästä normaalia rauhallisempi ! 60cm Tiitu oli tosi rento, ja mukava ratsastaa ja saatin tämänkin neidin kanssa oikein kaunis rata ja ruusuke!
70-80cm Tiitu oli vieläkin oikein rauhallinen, mutta kuski taas tosi jännittynyt. Alussa tuli pari kauheaa hyppyä, jotka Tiitu onneksi paikkaili ja loikkasi puhtaasti kaiken mitä eteen tuli, mutta kakkosvaiheen viimeinen este oli sarja, jolle tultiin liian pitkänä, niin tulikin puomi sieltä harmillisesti alas. Olin niin tyytyväinen ja onnellinen, ja taisivat muut olla yllättyneitä Tiitun radasta ( kuten videoinut Pinja kertoi totuuden :" Tiitu mitä ihmettä. Tiitu, sä olet loistava!" )


Sitten Rebeka. 110cm luokan verkassa oli verkkakenttä sekä kisakenttä jo ihan lällinä. Oikeasti. Oli satanut lähes kokopäivän, ja kaikkialla oli vain märkää. Verkassa R oli oikein mukava, ja en viitsinyt verkata pitkään - pohja upotti sen verran, että R vain väsyisi turhan nopeasti ja ei jaksaisi hypätä seuraavaa luokkaa. 110cm rata alkoi ihan perseelleen, eka este heti alas, sillä ratsastin Rebekan ihan liian pohjaan, ja kakkosesteen jälkeen melkein hyppäsin väärän esteen, sillä unohdin radan, mutta sen jälkeen rata alkoi rullaamaan, ja tuli hyviä hyppyjä, ja varsinkin minun kammoksumalle muurille. Hyi, siinä ei ollut mitään tolppia tms reunoilla, vain n. 110cm korkea muurin mötikkä. Loppurata menikin tosi hyvin, ja Rebeka toimi kivasti loppupätkän.
120cm oli meidän molempien ensimmäinen 120. Jännitys oli kova, mutta verkan mentyä hyvin, ei radalle meno jännittänyt. Ekat hypyt loistavia, ja vaikka vauhti reipastui, ei menty kaahaten ja saatiin alle oikein siisti rata, mutta harmillisesti toiseksiviimeinen este kolahti maankamaraan, muuten täydellisen radan jälkeen. Olin niiiin onnellinen!
Näiden kisojen jälkeen, olen ollut siinä tuloksessa, että minulle on siunattu maailman upeimmat hevoset!
110cm?

120cm


110cm
Radan jälkeen- heppa känkkä ja kuski suu virneessä ! 

120cm

2 kommenttia:

  1. Siis häh, eikä tuossa muurissa ole mitään rajaa tai tolppia ? Onkohan tuo edes sallittu, eihän vesiestekään ole ilman tolppia paikallaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mmmmm niin no en tiedä, voi olla mutta ne meni jo :D

      Poista